EĞİTİMDE
FATİH PROJESİ
ÇALIŞMA PLANI
|
Kısa Vade
|
Orta Vade
|
Uzun Vade
|
I. LİDERLİK
VE VİZYON
|
Teknolojinin bir nimet
olduğunu kavrar, bunu okulunda herkesin kullanması gerektiğine inanır.
|
Personelin öğrenmesi
için ön çalışma yapar, planlama yapar.
|
Personeline öğretir,
bir taraftan da kendisi gelişmeleri takip eder.
|
II. ÖĞRENME
|
Kurumun ihtiyaçlarını
belirler, kimlerle eğitime başlayacağını kararlaştırır.
|
Personelini eğitime
alır. Öncelikle temel bilgiler üzerinde durur.
|
Personelin
teknolojiden yararlanacak kadar, donanımlı hale gelmesi için seminer, kurs vb
çalışmaları yapar.
|
III. VERİMLİLİK
VE GÖREVLER
|
Hazırlanan çalışmanın
amacına ulaşması için hangi temel kriterlerin olması gerektiğini
kararlaştırır.
|
Teknolojinin ne ölçüde
kullanıldığını kontol ve takip eder.
|
Yeniliklerin takip
edilmesini ve personelin kendisini gelirştirmesi sağlayıcı çalışmalar yapar.
|
IV. DESTEK, YÖNETİM
VE İŞLEV
|
Teknolojik
gelişmelerin kullanımı için personeline ne gibi destek vereceğini planlar.
|
Teknolojinin
kullanılması aşamasında desteğe ihtiyacı olanları belirler ve bu kişilere
ihtiyaç duyulan desteği verir.
|
Yenilikleri personele
aktarır, gelişmelerin kullanılmasını sağlar.
|
V. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
|
Teknolojinin
kullanımını ne şekilde takip edeceğini belirler, kriterleri tespit eder.
|
Personeli izler,
onlara rehberlik yapar, bir taraftan da onların çalışmalarını ve teknolojiyi
kullanmalarını değerlendirir.
|
Personelin teknoloji
kullanımıyla hedef kitle olan öğrenciye yararlı olmayı, onları bu teknolojik
fırsatlardan yararlanlandırmayı hedefler.
|
VI. BİLİŞİM
ETİĞİ
|
Bilişim teknolojisini
teknolojinin etik kurallarını her zamaz göz önünde bulundurur, tedbirler
alır.
|
Kurallara uyulup
uyulmadığını takip eder, gerekli gördüğü yeni tedbirler alır.
|
Etik kullanımı
sağlamak için gerekli gelişmeleri takip eder,bu gelişmelerden yararlanır.
|
SALİH TAŞKULAK ABDURRAHİM
KAYAR ABDURRAHİM AYDIN YASİN YOLCUOĞLU
FATİH
PROJESİ TEKNOLOJİ ÇALIŞMA PLANI ÖRNEĞİ (FATİH KIZ LİSESİ)
|
Kısa
Vade
|
Orta
Vade
|
Uzun
Vade
|
I.
LİDERLİK VE VİZYON
|
Eğitim
lideri kendisinde bulunan teknoloji
bilgi eksiğinin farkına varır ve bu eksikleri telafi etmek için yoğun bir
öğrenme sürecine girer
|
Eğitim
lideri okulundaki takım arkadaşlarına da eksikliklerini görme hususunda
farkındalık oluşturmaya çalışır. Bir yandan da teknolojinin kullanılabileceği
ortamı ve altyapıyı oluşturur,
|
Eğitim lideri teknolojideki gelişmeleri
takip eder. Yeniliklere açık olur ve bu yenilikleri uygulamaktan çekinmez.
|
II.
ÖĞRENME
|
Eğitim
Lideri takım arkadaşları olan
öğretmenlere önderlik yapabilmek için birikimde onlardan bir adım önde olmak
için çalışır.. İhtiyaçların karşılanmasına yönelik programını yapar.
Paydaşları sorumlulukları konusunda bilgilendirir.
|
Eğitim
Lideri tarafından öğretmenler öğretme ve öğrenme süreci içerisinde teknolojik
gereçleri kullanma, kullandırma ve korunmasını sağlama konularında hizmetiçi
eğitime alınır.
|
Eğitim
Lideri; öğretmenlerin öğrendiklerini
derslerde uygulayabilmesini sağlar. Bu
konuda inceleme ve takip yapar
|
III. VERİMLİLİK VE GÖREVLER
|
Eğitim
Lideri kaliteli ve kalıcı bir öğrenmenin gerçekleşmesi için farklı metot ve
teknikle teknolojik gereçlerin kullanılmasını ister.
|
Eğitim
Lideri öğrenme ve öğretme süreci içerisinde teknolojik gereçlerle yapılan
faaliyetleri izler. Değerlendirme toplantıları yaparak diğer öğretmenlerin
birbirlerinin uygulama metotlarından haberdar olmalarını sağlar.
|
Eğitim
Lideri yenilikçi bakış açısı ile hep daha iyisini yapma arzusu içerisinde
olur. Bu nedenle ülkemizdeki ve dünyadaki tüm gelişmeleri takip eder. Bütçeyi
düzenler.
|
IV.
DESTEK, YÖNETİM VE İŞLEV
|
Eğitim
Lideri teknoloji ile eğitim konusunun ne kadar önemli ve faydalı olduğu
hususunda öğretmenlerine telkinlerde bulunarak onların da istekli olmasını ve
projeye sahip çıkmasını sağlar. Konuya yabancı veya çekimser kalan
öğretmenleri destekleyerek onları yüreklendirir. Sistemi verimli
kullanmalarını sağlar. Teknolojik destek ekibini kurar.
|
Eğitim
Lideri öğrenme ve öğretme süreci içerisinde teknoloji kullanımının
sonuçlarını izlemek amacı ile öğretmen ve öğrencilere sosyal paylaşım
araçları ile anketler düzenleyerek dönütler alır. Yapılan çalışmaları sınıf
veya branş düzeyinde hazırlanan web sitelerinden takip eder.
|
Eğitim
Lideri mevcut dönütleri analiz eder ve gerekirse uygulamada yeni öncelikler
belirler. Bu öncelikler doğrultusunda yeniden planlamalar ve düzenlemeler
yapar.
|
V.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
|
Eğitim
Lideri geçerli ve güvenilir değerlendirme ölçekleri belirler. Bu ölçme
araçlarını öğretmenlerine bildirir.
|
Öğretmenler
verilen ölçme araçları ile değerlendirmelerini yaparak sonuçlarını yönetime
bildirir.
|
Lider
gelen sonuçları teknolojik destek ekibi ile birlikte değerlendirir.
Gerektiğinde tedbirler alır. Öğretmen ve öğrencilerine pekiştirecek vererek
motivasyonlarının kalıcı olmasını sağlar.
|
VI.
BİLİŞİM ETİĞİ
|
Eğitim
Lideri internet güvenliği ve doğru internet kullanma alışkanlığı üzerine
kurum paydaşlarına gerekli bilgilendirmeleri yapar.
|
Öğretmen
ve öğrencilerin internet kullanımında yasal ve etik kurallara uyup
uymadıklarını gözlemler.
|
Öğrenci
ve öğretmenlerin sürekli takibi yapılır. Gerektiğinde tedbirler alınır.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder